Laatste fase: ontspannen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yvette Mulder - WaarBenJij.nu Laatste fase: ontspannen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yvette Mulder - WaarBenJij.nu

Laatste fase: ontspannen!

Door: YvinGuatemala

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 November 2010 | Guatemala, Antigua

De laatste week is bezig, de voorbereidingen worden getroffen: mijn avontuur zit er bijna op.

Maar nog niet helemaal!

Ik ben sowieso nog aan het nagenieten van een tripje naar het strand. Monterrico is een Caribisch aandoende kleine plaats aan de Stille Oceaan, natuurlijk met de nodige kilometers strand, dat overigens zwart is! Met een ´cocoloco´ nagenieten (cocosnoot met zijn melk gemengd met rum), terwijl de zon ondergaat in een rode lucht...zucht! De metershoge golven overdags maakten het af, zo gaaf! Stiekem had ik er geen spijt van dat er van de wilde en avontuurlijke plannen niets terecht is gekomen! Uiteindelijk blijkt dat goed, want de vulkaan de Fuego vertoont de laatste dagen veel activiteit, er is regelmatig een grote wolk boven te zien en ´s nachts zijn er hoge fonteinen vuur te bewonderen. Het is fantastisch en angstaanjagend op hetzelfde moment.
Om terug te keren naar Monterrico, eindelijk gezond en met de angst voor nieuwe parasieten maar laten varen hebben we genoten van de lekkerste vis die ik ooit heb gegeten. Met een verse aardbeienlicuado (soort milkshake) was dat echt genieten in de warmte! Heerlijk! ´s ochtends de zon op zien komen vanaf een bootje in de mangrovebossen, met behorende tot het uitzicht de vier majestueuze vulkanen in het oranje licht....op de een of andere manier was dit misschien nog wel het meest indrukwekkende weekend so far!

Gisteren hebben we dat afgerond met een avontuurlijk tripje naar de grote stad Guatemala. Met de beruchte ´chicken bus´ langs uit elkaar vallende bergen, als een achtbaan in de bochten en hutjemutje met de locals..een hele belevenis! De stad zelf heeft wat mooie gebouwen, maar is vooral lelijk hehe.. Wat juist een gevoel gaf van het échte Guatemala! Op de terugweg in een taxi met zijn achten (en dat is echt geen grote mercedes zoals in Nederland!) en dan terug met de bus, waarin de cd van de Backstreet Boys werd gespeeld, geweldig!

Ik ren nu snel verder voor de laatste souvenirs! Geen wilde plannen de rest van de week..zoals altijd met wisselende gevoelens de laatste dagen doorbrengen. Elke plek onder de zon wordt na een tijdje een thuis. Maar ik kijk heel erg ongeduldig uit naar het moment waarop ik mijn voeten weer op Nederlandse bodem zet en mijn liefde kan knuffelen!!!

Maar eerst nog naar mijn favoriete pizza restaurant in Antigua!

X

  • 09 November 2010 - 22:21

    Marieke:

    Bereid je maar voor op regen, de kachel aan en de zon die vroeg onder gaat. Maar goed, verder is het hier best leuk. Geniet van je pizza en tot over een paar dagen! X

  • 10 November 2010 - 11:42

    El Oso Abrazoso...:

    Leuk, monterico... tot over een paar dagen!

  • 10 November 2010 - 20:40

    Christianne:

    Klinkt echt als een mooi einde dat weekendje weg, ben jaloers! Geniet nog maar even van de warmte, volgens de verwachtingen wordt het weer 'onstuimig' dit weekend! Tot snel weer. Knuffels

  • 11 November 2010 - 11:04

    Natalie:

    Jeeeej!

    Nog even en je bent weer terug in het land. Wat goed dat je nog lekker aan het genieten bent van de zon/zee/strand en cocosnoten/aardbeienmilkshakes,heerlijk!

    Wat bizar dat je een actieve vulkaan in de buurt hebt, lijkt mij inderdaad erg angstaanjagend maar tegelijkertijd ook iets wonderbaarlijks.. Wow, ben zo benieuwd naar die foto's!

    Ik zie je heel snel weer in NL,laat me weten wanneer je uitgerust bent en ik je een grote knuffel kan komen geven.

    Liefs,

    Naat


  • 11 November 2010 - 18:34

    Oma En Opa:

    Het zit er bijna op.
    Wat een belevenis!!
    We wensen je een voorspoedige thuisreis toe.
    Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Vulkanen, Caribisch stranden, ondoorgrondbare jungles en Maya ruines: Van 30 september tot 15 november ben ik op reis naar het mooie en mysterieuze Guatemala! Ik zal daar vier weken in de ochtenduren vrijwilligerswerk doen en 's middags taallessen spaans volgen. Daarna heb ik twee weken gepland om door het land te reizen. Ik hoor vlak voor vertrek in welk vrijwilligersproject in ben geplaatst, dus dat blijft even spannend, maar dat mijn spaans erop vooruit zal gaan is zeker! Ik kan niet wachten om weer op avontuur te gaan! Ik wil graag mijn verhaal voor mezelf en voor wie dat leuk vind bijhouden op deze weblog, vergezeld van mooie foto's (daar ga ik tenminste van uit :-) ). Maar dat ik op reis ben maakt me niet minder geinteresseerd hoe het gaat met 'thuis,' ik kijk uit naar mailtjes en berichtjes van jullie! Veel plezier, tot mails en hopelijk tot snel na mijn reis! X! Yvette

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 11375

Voorgaande reizen:

30 September 2010 - 14 November 2010

Yv in Guatemala

Landen bezocht: