Salud! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yvette Mulder - WaarBenJij.nu Salud! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Yvette Mulder - WaarBenJij.nu

Salud!

Door: YvinGuatemala

Blijf op de hoogte en volg Yvette

31 Oktober 2010 | Guatemala, Antigua

Met de zon in mijn huid van een dagje zwembad geniet ik van mijn herwonnen gezondheid. Na een proces van vier uur bij de dokter (waar de bon nog met een typmachine verwerkt word) samen met Sofia, samen met koorts en samen potjes volplassend op het toilet, waar overigens vijf grote dozen vol medicijnen achter het douchegordijn stonden opegslagen, zo voor het meenemen zeg maar, kregen we medegedeeld dat Sofia amoebes en ik parasieten in de darmen had. Dat bedenk je niet als je gewend bent in Nederland 'nog maar een dagje af te wachten' als je eens last hebt van je buik. Hier gelijk naar de dokter dus! Met wat antibiotica en het smerigste drankje ooit tegen uitdroging (kennelijk waren we dat in ernstige mate) was het even afzien. Mijn geheugen en energielevel hebben er vooral onder te lijden, wat een beetje lastig was tijdens de lessen. Zonde! Maar, ik had mijn examen gehaald met een 9,1! Volgende week weer een week.

Dit weekend dan ook maar geen spannende uitstapjes gemaakt. Maar de markt en de straten hier hebben veel te bieden. De school organiseerde ook een Halloweenfeest. Met mijn zelfgemaakte Cleopatrapak heb ik de derde plaats gehaald. Ik zal er maar bijvertellen dat dit wel een gedeelde plek was met een stuk of vijf anderen... Gezellig met zijn allen onze prijs opeten in een duur steakhouse in Antigua :-)

Vandaag dus de dag doorgebracht bij het zwembad, geen overbodige luxe in een tropisch land! Volgende keer de rest van de foto's bij het vorige verslag en die van deze week. Volgende week misschien weer wat meer spanning en sensatie: bij goede gezondheid is dat Copan/Rio Dulce/Livingston of een overnachting op de op twee na hoogste vulkaan van Centraal Amerika: de 4000 meter hoge Acatenango.

Saludos!

  • 01 November 2010 - 14:52

    Erik:

    Una vaca te callo encima ! ;o)

    Difficult choice... Rio Ducle is waar mijn vader was met de catamaran, water, warmte, tropisch... en 4,000m dan ben je zelf hooger dan ik geweest want de agua was 3,850m ;o)

    Heel Veel plezier!!!
    Beso

  • 01 November 2010 - 22:10

    Pa:

    Overnachten op 4000 meter hoog....dat is pas een hoogslaper. Benieuwd wat het wordt. Veel plezier.
    Knuffel

  • 03 November 2010 - 08:52

    Natalie:

    Lieve Yv,

    Wat vervelend dat je ziek bent geworden, had nooit gedacht dat het zover zou komen da tje parasieten zou krijgen :(
    Ach, dan heb je dat ook weer meegemaakt.. Gelukkig maar dat ze je goed hebben geholpen. Wat gek dat ze die medicijnen gewoon op het tiolet opbergen, hoewel ik ook iemand ken die zijn groente en fruit + frisdrank in zijn toilet opbergt (echt te bizar voor woorden!).

    Super ook dat je een prijs hebt gewonnen voor je outfit, en terecht ook want je ziet er top uit!

    Veel plezier nog lieverd en kom heelhuids terug!

    Un abrazo fuerte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Vulkanen, Caribisch stranden, ondoorgrondbare jungles en Maya ruines: Van 30 september tot 15 november ben ik op reis naar het mooie en mysterieuze Guatemala! Ik zal daar vier weken in de ochtenduren vrijwilligerswerk doen en 's middags taallessen spaans volgen. Daarna heb ik twee weken gepland om door het land te reizen. Ik hoor vlak voor vertrek in welk vrijwilligersproject in ben geplaatst, dus dat blijft even spannend, maar dat mijn spaans erop vooruit zal gaan is zeker! Ik kan niet wachten om weer op avontuur te gaan! Ik wil graag mijn verhaal voor mezelf en voor wie dat leuk vind bijhouden op deze weblog, vergezeld van mooie foto's (daar ga ik tenminste van uit :-) ). Maar dat ik op reis ben maakt me niet minder geinteresseerd hoe het gaat met 'thuis,' ik kijk uit naar mailtjes en berichtjes van jullie! Veel plezier, tot mails en hopelijk tot snel na mijn reis! X! Yvette

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 11378

Voorgaande reizen:

30 September 2010 - 14 November 2010

Yv in Guatemala

Landen bezocht: